Windows 7 Güncellenmiyor

Windows 7 Güncellenmiyor, McAfee Sürekli Devre Dışı Kalıyor
 
Sorunu yaşayan bilgisayar Acer Aspire, Win7 yüklü ve lisanslı McAfee kullanıcısı. Normalde Win7 güncellenir, Mcafee; Güvenlik Duvarı ya da Güncelleme ile ilgili sorun çıkarmadan çalışırdı. Ama ne olduysa Win7, 8-9 aydır güncellenmiyormuş ve Mcafee nin artık canı sıkılmış.
 
Öncelikle sorunu sadece Mcafee çıkarıyor sandım. Birkaç defa elle devreye soktum kendisini ama sürekli devre dışı kalıyordu. Sürüm güncel görünüyordu ama güncel değildi. Zaten arayüzünün son update ile değişmesi gerekiyordu, güncellenmediğini oradan anladım. Mcafee'yi tamamen kaldırıp bir daha kurdum. Bu sefer yeni arayüzü geldi. Ama hala güncellenmiyor diyordu, aynı uyarılar çıkıyordu.
 
Win7 ise ayrı bi alem. Güvenlik duvarı dediğin kalabalık seçeneklerle dolu olur. Bunda birşey kalmamış. Kala kala kırmızı bir uyarı kalmış o da elletmiyor kendini. Windows Update de Güvenlik Duvarı kadar ketumdu, pek oynayacak şey kalmamış. Zaten elle güncellemeye kalkınca "Hizmet kullanılmıyor" gibisinden havalı uyarılar veriyordu.
 
Araştırdım biraz, Komut girerek düzeltme çözümleri çıktı. Ama bu bilgisayarda net stop WuAuServ komutu çalışmadı. Olmayınca olmuyor. Başka bir yerde, virüs bulaşmış olabileceği, Combofix ile denememiz gerektiği falan yazıyordu. Hiç Combofix kullanmamıştım bu ilk olucaktı. Neyse indirdim Gezginler'den. Ama indikten sonra Mcafee onu trojan sanıp sildi. Ben de kapadım Mcafee'yi tamamen, Combofix'i bir daha indirip kurdum.
Arayüzü olan bir tür virüs temizleyici bekliyordum ama çıka çıka siyah komut penceresi çıktı. Mavi oldu sonradan. Bekle dedi hep. Bişeyler yazdı. Orayı taradı burayı taradı, bekletti bekletti sonunda bi rapor yayınladı. Tabi çok uzundu okumadım. Sanırım arada kapanıp açıldı bi kere. Mcafee iyiki kapalıydı yoksa sonradan onu da silerdi.
 
Combofix'in işi bitince sağ alt köşede meşhur güncelleme simgesini gördüm. 87 tane güncelleme bulmuş. Elle yükledim ama yarım kaldı, birini yükleyememiş. Bİlgisayarı kapatırken kendince yüklemeye çalışıyordu hepsini. Sonradan bikaç kez daha açılıp kapanmış sanırım, takip etmedim artık. Sonuçta düzelmişti, benim işim buraya kadardı.
 
Combofix maceram da böyle başlayıp bitti işte. Bir daha gerek kalmaz umarım.
 

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !