Monitöre Görüntü Gelmiyor

Bilgisayar Çalışıyor ama Monitöre Görüntü Gelmiyor
 
Sorunu yaşayan bilgisayar, masaüstüydü. Xp kurulu, deepfreeze i olan öğrenci bilgisayarı (Vestel Promega). Açma düğmesine basınca içerden 3 tane bip sesi geliyor ve fan sesinden anladığım kadarıyla işletim sistemi yüklenmiyor. Fanlar isteksiz çalışıyor çünkü.
 
Monitör ise sağlam. Normal şartlarda görüntüyü veren bi monitör (Vestel). Bağlantı kablolarında da sıkıntı yok. İlk bakışta sanki ekran kartı yanmış da görüntü ondan yokmuş gibi geliyor ama değil. Biraz araştırdım nette. Bip seslerine göre sorunları sıralamışlar. Benimki 3 ses, ram sorununa tekabül ediyormuş.
 
Yani ramler ya yerinden çıktı ya da bi temassızlık oldu filan. Kasanın içini açmamıştım, ramleri ellemediğim halde nasıl yerinden oynar onu bilemiyorum ama emin olmak için açtım kasayı. Kablolar tam da ramlerin önünde toplanmış, birbirine bağlamış. Ramlere ulaşmak için sabit diskin kablosunu çıkarmak zorunda kaldım. Neyse ramleri çıkaramadım ama iki ucundaki kıskaçları açıp kapadım. Onları açınca ram havaya kalkıyor, kapatınca oturuyor yerine. 
 
2 ram vardı zaten, denedim öyle. Sonra bilgisayarı açtım, bu sefer görüntü geldi. Sorun ramlermiş. Canları sıkılmış belli..

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !